Ads 468x60px

Auction FAQs

1)Apakah langkah-langkah yang perlu saya patuhi sekiranya saya berminat untuk membida?
Sekiranya berminat, anda bolehlah mengisi borang pendaftaran di page kami. Sila berikan nama penuh, no kad pengenalan, alamat, email, no handphone bagi memudahkan proses pendaftaran.

**salinan ic diperlukan bagi tujuan pendaftaran lelongan.

2)Adakah saya dikenakan sebarang bayaran pendaftaran?
Tidak. Kami tidak mengenakan sebarang bayaran untuk proses pendaftaran. Malahan, bagi sesiapa yang berdaftar dengan pihak kami, kami akan berkongsi pengalaman serta khidmat nasihat berkaitan kewangan dan perundangan berkaitan lelong/jual beli hartanah.

3)Berapa lamakah tempoh masa yang diperlukan untuk mendaftar sesuatu lelongan?
Pendaftaran hendaklah dibuat selewat-lewatnya dalam tempoh masa 3 hari bagi setiap lelongan.

4)Adakah saya dikenakan sebarang kos/penalti sekiranya membatalkan bidaan saya?
Tidak, anda tidak dikenakan sebarang kos/penalti sekiranya anda tidak jadi untuk membida walaupun selepas membuat pendaftaran dengan pihak kami.

5)Bolehkah terangkan bagaimana proses lelongan dibuat?
Boleh, sudah tentu. Selepas pendaftaran anda berjaya, kami akan melakukan pemeriksaan/survey mengenai hartanah yang ingin dibida bagi pihak anda. Suatu laporan ringkas berkaitan hartanah tersebut akan diberikan kepada pembida berdaftar. Laporan tersebut akan memudahkan anda untuk membuat penilaian hartanah sebelum memasuki lelongan. 

Bonus istimewa buat pembida berdaftar! 

Kami juga akan memberi segala maklumat yang diperlukan seperti keadaan persekitaran, kadar sewa di tempat tersebut dan peluang pembangunan di masa depan di kawasan hartanah tersebut. Bukan itu sahaja, kami juga akan cuba memeriksa segala senarai tunggakan bagi hartanah yg hendak dibida dan anggaran pulangan pelaburan (return on investment) yang bakal diperolehi.

* Bagi perkhidmatan di atas, mohon untuk menghubungi kami bagi menyemak maklumat tunggakan dan harga perkhidmatan. Setiap perkhidmatan pemeriksaan/survey hanya dapat dilakukan setelah pembayaran penuh dibuat. Pandangan dan pemerhatian yang diberikan di dalam laporan adalah berdasarkan pengalaman kami dalam arena lelong. Oleh yang demikian, pembida dinasihatkan untuk membuat penilaian balas dan mengkaji kesesuaian hartanah tersebut mengikut keperluan peribadi sebelum mengambil keputusan untuk membida hartanah tersebut. Setiap keputusan bidaan adalah 100% hak peribadi pembida dan ianya adalah tanggungjawab sepenuhnya pembida itu sendiri.

6)Adakah saya perlu hadir pada hari lelongan?
Tidak perlu. Kami akan turun ke sesi lelongan untuk membida hartanah tersebut bagi mewakili pihak anda.

7)Apakah servis perkhidmatan yang ditawarkan?
Kami menawar servis membantu menyediakan bank draft (jika perlu) dan selepas anda menang sesi lelongan, kami akan mengambil kontrak, hantar salinan kepada peguam, pegawai bank; email salinan dokumen kepada pembeli (andalah orangnya..hehe)

Nota: bagi perkhidmatan survey dan bidding, pihak kami tidak akan memberi refund sekiranya unit yang ingin dibida tersebut gagal dimenangi/called off. Ini memandangkan pihak kami telahpun melakukan yang terbaik bagi pihak anda(mengeluarkan kos untuk survey dll) dan sebarang kegagalan/called off adalah diluar bidang kuasa pihak kami. 


Kami juga mempunyai kemahiran membaikpulih/renovate dan pengurusan rumah/bangunan anda dengan kadar yang berpatutan=)

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates